سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای کامل درمان بواسیر-شقاق-کیست مویی- فیستول

انواع توده های مقعدی عبارتند از : هموروئید های خارجی، زائده های گوشتی sentinel pile یا زائده نگهبان، شقاق یا شکاف مقعد، انواع زگیل های تناسلی، انواع توده های فیبرومی، انواع توده های تومورال و ...شقاق یا همان فیشر که نام دیگر آن ترک یا چاک خوردگی یا زخم شدن لبه داخلی مقعد می باشد.

 

از علل مهم آن عبارتند از : خروج سخت مدفوع خشک ، عدم مصرف فیبر و آب کافی ، مصرف بعضی از داروها ، یبوست ، زور زدن در هنگام دفع مدفوع ، وجود استرس ،و ...
جهت درمان فیشر یا درمان شقاق ، در هر مرحله ای که باشید رعایت نکات زیر ضروری است:
قبل از اجابت مزاج و دفع مدفوع دهانه ی مقعد را با روغن برگ مورد چرب کنید. این امر سبب میشود که هنگامی که برای شستشو دست به دهانه ی مقعد میکشید زخم مقعد دچار کشش و پارگی مجدد نشود.بعد از اجابت مزاج دهانه ی مقعد را با صابون مخصوص ضد عفونی یا صابون بچه خوب کفمال کرده و با اب گرم بشویید و سپس با دستمال توالت خشک کنید. دقت کنید که خشک کردن دهانه ی مقعد از رطوبت در روند درمان شقاق خیلی مهم است.بعد از خشک کردن دهانه ی مقعد میتوانید دهانه ی مقعد و روی دگمه و خال ایجاد شده و کمی هم داخل مقعد روی زخم و شکاف را با پماد رکتول که عصاره ی مورد است و از داروخانه میتوان تهیه کرد را چرب کنید و هر دفعه که برای اجابت مزاج میروید این عمل را تکرار کنید. درمان شقاق قبل از هر وعده ی غذایی خوردن نصف استکان عرق بومادران و نصف استکان عرق آلوئه ورا به صورت مخلوط با هم میل کنید.به هیچ وجه داروی مسهل مانند مشتقات برگ سنا مانند سیلاکس و گل محمدی و هلیله ی سیاه و پیزاکودیل و سایر مسهل ها را مصرف نکنید بلکه دارو هایی را مصرف کنید که حجم مدفوع و حرکات دودی معده را افزایش دهند و فیبر فراوان داشته باشند درمان شقاق که به ترتیب اولویت عبارتند از:بعد از نهار و شام 2 قاشق غذاخوری اسفرزه را در یک لیوان اب شیرین شده ریخته و بعد از لعاب دادن میل کرده و حتما و حتما بعد ان یک لیوان پر اب بنوشید. بعد از غذا یک قاشق سبوس گندم را با یک قاشق جوانه ی گندم مخلوط و در یک کاسه ماست ریخته و میل کنید وحتما روی ان یک لیوان اب بنوشید.
هندوانه و انگور و سبزیجات و گلابی و پرتقال زیاد مصرف کنید و به هیچ وجه موز و کیوی و سیب مصرف نکنید.غذا را با ارامش و جویدن فراوان ببلعید. اگر میخواهید دهانه ی مقعد را هنگام اجابت مزاج بشویید حتما با اب ولرم بشویید و از اب سرد به هیچ وجه استفاده نکنید.